torsdag 21 mars 2013

Läser mycket, lyssnar lite....

... och skriver inte alls! Så ser min verklighet ut just nu. Jag har precis fått de två senaste novellerna från Novellix: Ravioli av Klas Östergren och Ojura av Stina Stoor i min brevlåda. Jag är mitt uppe i läsningen av Nathan Englanders Vad vi pratar om när vi pratar om Anne Frank. Jag har lyssnat på Astrid Trotzigs specialskrivna radionovell Nycklarna. Bredvid sängen ligger den nyligen utlästa Aldrig bättre av O Thiam Chin. Och så har jag nyligen inhandlat Alice Munros Brinnande livet och Oline Stigs Över gränsen. När ska jag hinna skriva och kommentera min läsning av alla de här novellerna? Snart, hoppas jag.... Novellvågen 2013 sveper ju vidare!

3 kommentarer:

  1. Jag fick också hem de två novellixer igår och jag som inte ens hunnit läsa de två som kom för ett tag sedan ... :)

    SvaraRadera
  2. Det är helg nu och kanske får vi tid att läsa en och annan novell!?! Ha en skön sådan, oavsett om du får läst något eller inte!

    SvaraRadera
  3. Du verkar ha fullt upp, tur att det noveller och inte romaner :-)

    SvaraRadera